A FELÉBREDÉS EGYIK ELSŐ JELE

Az ego-ból való felébredés egyik első jele az, amikor kezdjük azt érezni, hogy ez az ego-val azonosult állapot nagyon silány, szegényes és az életünk mögött mélyebb misztériumok húzódnak meg.

Az ego azonosulás útján alakul ki, azáltal, hogy azonosulunk a gondolatainkkal, érzéseinkkel, a testünkkel stb. Ennek az azonosulási folyamatnak az eredményeként azt érezzük, hogy mi vagyunk az vakakik. 

Az ego magját az én adja, ebből keletkezik az "én vagyok", majd az "én ez vagy az vagyok" végül pedig "ez az enyém". Az ego-val a hétköznapi gondolkodásban csak az ego köpenyét (én ez vagy az vagyok, ez az enyém) szokták azonosítani. Ha ezt feladjuk, akkor éljük át az "Én Vagyok"-ot. 


A fentiek ismeretében megállapíthatjuk azt, hogy az ego nem valami, ami ellen küzdeni kell, amit meg kell semmisíteni, akire mindent rá lehet kenni, pl. ha nem lenne, akkor sokkal gyorsabban haladnék a spirituális ösvényen stb. 

Ahogy Adyashanti is rámutatott, az ego nem valami (nem egy főnév), hanem az elme egy működésmódja (egy ige). Az elme eme működésmódja (ego-zás) az elmében felmerülő gondolatokat, a testben felmerülő érzéseket stb. egy címkével látja el, beskatulyázza azokat: "Ez az enyém" a másikra pedig "ez nem az enyém" címkét ragasztja. 

Az elmében felmerülő dolgok eme utólagos interpretációja az ego!

Ebben már az is benne foglaltatik, hogy lehet felszámolni az egonak ezt a működésmódját. Ha futunk és megállunk, akkor megszűnik a futás (az ige). Ha az elme elcsendesedik (pl. azért mer a jelen pillanat maradéktalan átélésére hagyatkozunk) vagy egy meditációban, az ekkor megáll az elme működése, így megáll az ego-zás is, és eltűnik maga a képződménye: az ego.


Részlet Frank M. Wanderer: The Biggest Obstacle to Enlightenment: How to Escape from the Prison of Mind Games? című könyvéből.
Frank M. Wanderer magyarul megjelent könyvei.
A könyvek könyvesbolti forgalomba nem kerülnek, itt rendelhetők meghttp://fmcf.kery.org/



Megjegyzések